BESTÄLLA ONLINE ELLER E-POST INFO@NITROTEK.SE

Sekretess och Allmänna villkor

Vi inbjuder dig att skriva ut dessa Allmänna Villkor, eller vi kan maila dessa till dig på begäran. Begär de "Allmänna villkor" från vår kundtjänst. Dina lagstadgade rättigheter påverkas inte av våra villkor.

Genom att köpa från Nitrotek du går in i ett juridiskt bindande avtal och följande villkor gäller:

Eftersom de produkter vi erbjuder är av en specialist natur, se till att du läser våra regler och villkor innan du gör din beställning.

1. Kontaktinformation

Första Kontaktinformation Orderrad : Detta är bara en orderrad

För efter - service support skicka ett e -post.

Öppna från 10:00 till 18:00 måndag - fredag

För utbildningsändamål kan övervaka och spela in samtal.

Storbritannien ; 00441618830054

Tekniska och eftermarknadsstöd: Du kan kontakta oss på

Sverige : info@nitrotek.se

2. Allmänt

Vi ansvarar inte (så långt lagen tillåter) för riktigheten i informationen på webbplatsen eller relaterade annonser, som kan innehålla tekniska felaktigheter eller tryckfel inklusive information som erhållits från levande supportoperatörer och via e-post. Men denna bestämmelse påverkar inte dina lagstadgade rättigheter och rättsmedel.

Observera alla specifikationer och färger på våra produkter kan ändras utan föregående meddelande. Detta betyder inte att vi kommer att skicka något annorlunda än vad du har beställt det betyder helt enkelt att vi har nya produkter och versioner av våra produkter som kommer in hela tiden så t.ex. vi kan ha en modell som finns i bara gul som du beställer och tar emot och sedan ett par veckor senare vi ta fram modellen i en röd färg

Alla objekt är i mån av tillgång. Vi kommer att informera dig så snart som möjligt om den produkt du har beställt är inte tillgängliga och vi kan erbjuda en alternativ produkt av samma eller högre kvalitet och värde.

3. Kreditkortssäkerhet

Nitrotek LTD och våra säkra betalningsleverantörer använder den senaste tekniken för att skydda dina kreditkortsuppgifter och inte släppa den till någon utomstående organisation. Kreditkortsuppgifter från vår online-transaktioner lagras inte med oss när som helst och är krypterade, verifieras och förstöras.

4. Vägran att tjäna

Vi förbehåller oss rätten att vägra leverera någon beställning utan att ge en motivering. Att beställa via vår webbplats utgör inte ett kontrakt fram varorna avsänds från våra lokaler. Vi förbehåller oss rätten att annullera en försäljning efter laddning och innan godset lämnar våra lokaler, i vilket fall en full återbetalning av de belopp som redan laddade kommer att göras.

5. Misstag och korrigeringar

På grund av storleken på vår webbplats är det möjligt ibland att produkter kan vara felaktigt listade som inte längre är tillgängliga, har haft en specifikation förändring, eller är inte längre tillgänglig på det angivna priset. Det är också möjligt för ett felaktigt pris som skall anges under beställningsprocessen. Vi förbehåller oss rätten att vägra att tjänstgöra i dessa fall.

6. Nitrotek LTD Privacy garanti

Vi kommer inte att hyra ut eller sälja ditt namn, adress, e-postadress, kreditkortsinformation eller personlig information till någon tredje part. Om du har köpt från vår butik, prenumererar på något av våra nyhetsbrev och skrivit någon av våra tävlingar, eller rådde oss av din e-postadress kan vi emellanåt att uppdatera dig om nyheter och speciella möjligheter via e-post.

7. Sju Working dagars återköpsgaranti

Alla våra objekt säljs med en 7 dagars pengarna tillbaka garanti

Enligt distansförsäljningsföreskrifterna, har du 7 arbetsdagar (efter den dag du får dina varor) att häva avtalet för din beställning hos oss. I så fall kommer vi att ge dig en full återbetalning dock mindre eventuella portokostnader, måste du gå tillbaka hela ordern på din bekostnad, om du redan har fått dem.

Om du väljer att avbryta din beställning med Nitrotek LTD, måste du meddela oss skriftligen och uppge ditt ordernummer och detta kommer att ske i den form av ett e-postmeddelande.

Vänligen behålla en kopia av din skriftliga uppsägning varsel i händelse av tvist.

Alla varor kommer att inspekteras på retur. Varorna är ditt ansvar tills de når vårt lager. Se till att du paketerar retur för att förhindra skador på föremål eller lådor. Om du misslyckas med att ta skälig vård av varor innan de returneras till oss, och detta resulterar i skada eller försämring, kommer vi betalt för värdeminskning. Det är din lagstadgad skyldighet att ta skälig vård av godset därför om varan returneras i en orimlig skick och fri från tillverkningsfel åtgärder för att täcka kostnaderna kommer att vidtas mot eventuella brott av konsumenten att ta rimlig hand om varorna.

Portokostnader för att returnera varan till oss ska bourne av dig läs fraktkostnaden att returnera varor sikt.

Alla återbäringar behandlas inom 30 dagar - det är vårt mål att få dina pengar återbetalas till dig så fort som möjligt.

Ingen kompensation eller återbetalning kommer att göras för, men inte begränsat till, förlorad besvikelse, eller tid.

 

8. Sex månaders garanti

Dina varor täcks av en 6 månaders garanti. Det innebär att varje tillverknings fel inom denna tidsram är täckt och kommer att repareras / bytas ut eller återbetalas om detta inte är möjligt. När som med stöd av en garanti du enligt lag skyldig att returnera produkten eller defekta delen till oss för granskning.

På grund av karaktären av de produkter vi säljer och den miljö de används i, kan sprickor ofta förekommer därför allmänt slitage eller skador som orsakats av felaktig användning täcks inte, den här garantin täcker du enbart mot tillverkningsfel. Om produkten eller delar som inte täcks av garantin en offert kommer att levereras för reparation eller utbyte och kostnaden för att returnera produkten eller delar till dig (se reparationsservice för detaljer). Alla beslut garantianspråk är slutgiltiga.

Alla återbäringar behandlas inom 30 dagar - det är vårt mål att få dina pengar återbetalas till dig så fort som möjligt. Ingen kompensation eller återbetalning kommer att göras för, men inte begränsat till, förlorad besvikelse, eller tid.

En utökad avkastning period kan accepteras under vissa tider på året eller i undantagsfall men det är eget gottfinnande och endast om i förväg överenskomna mellan oss innan köpet skriftligen.

9. Åter Varor

Om du misstänker ett fel på din vara ska du alltid läsa igenom våra hjälpsidor först. Om detta inte hjälper bör du maila oss för stöd som nästan alla problem kan lösas på detta sätt och vi är glada att hjälpa till.

Retur accepteras endast med ett returnummer som kan erhållas efter att ha gått igenom detaljerna i din avkastning med en anställd genom supportcenter. Avkastningen bildas i avsnittet avkastning på webbplatsen skall vara fullständigt ifyllt och fäst på utsidan av ditt paket och vid mottagandet av din returnummer. Du kommer att få veta hur du returnerar dina varor och vilken tjänst du ska använda när du ut med ditt returnummer. Paket som anländer utan ett returnummer och utan en avkastning formulär kan avvisas.

Om produkten eller delar som inte täcks av garantin en offert kommer att levereras för reparation eller utbyte och kostnaden för att returnera produkten eller delar till dig. Alla beslut garantianspråk är slutgiltiga. Produkt garanti täcker inte indirekta skador. På grund av karaktären och användning av denna produkt missbruk, missbruk felaktig laddning och urladdning och all annan olämplig användning av produkten täcks inte av garantin.

På grund av vår storlek, position och köpkraft vi har utmärkta relationer med tillverkare och som du kommer att ha garantier på alla de varor vi säljer. Om en modell har ett tillverkningsfel då är vi täckta oss så har ingen anledning att partiskhet.

Läs våra "Fraktkostnader returnera produkter" term nedan för viktiga råd om att återvända dina varor.

10. Fraktkostnader returnera produkter

Arrangemanget och fraktkostnaden för att returnera varor till oss är bourne av dig och kommer inte att återbetalas om varorna testats och befunnits vara fria från tillverkningsfel.

Om en modell returneras till oss och testas för att ha ett tillverkningsfel kommer vi att återbetala dig din returportot men du måste minska din förlust.

Vad mildra min förlust?

Detta betyder helt enkelt att du måste hålla kostnaderna retur så låg nivå som möjligt. Ett orimligt porto belopp som betalats av dig att returnera varor till oss kommer inte att återbetalas i sin helhet endast den mängd som var rimligt att betala skulle återbetalas. t ex skicka ett paket på en kurir nästa arbetsdag tjänsten inte skulle återbetalas när ett billigare och fortfarande lämplig tjänst som standardpaketpost var tillgänglig till ett mycket billigare pris. I denna situation eftersom det inte är rimligt för dig att be oss att återbetala hela beloppet som du betalat som du använde dyrare service än nödvändigt. En återbetalning kommer endast att behandlas för rimlig service tillgänglig som det överskjutande beloppet skulle varit ditt eget val att betala och inte skulle återbetalas.

Vi har tittat in i portopriser att återvända modeller och har funnit att inga objekt ska kosta mer än 12 €, 90 DKK, 110 kronor
Om ditt citat är högre än detta vänligen kontakta oss.

Du måste alltid få ett returnummer från oss innan du returnerar dina varor.

Behåll ditt kvitto som bevis på att skicka.

11. Pre Test

Kontrollera din post FÖRE ANVÄNDNING. Du bör utföra kontroller och tester innan du använder t.ex. testa all radioutrustning inklusive en rad test. Våra hjälpsidor och din handbok kommer att innehålla information om vilka rutiner att följa. Om du vill ha information om hur du kontrollerar din modell innan användning fråga oss inte fortsätta att använda din modell tills du är klar på pre kontroller som behövs.

Dessa modeller är inga leksaker. Om du inte har någon erfarenhet av den modell du har köpt måste du göra en del efterforskningar, t.ex. om du har köpt en nitro-modell då och läsa all information på vår webbplats och i produktens manual bör du göra en del forskning om hur man exempelvis trimma och ställa in din motor och även hur man kan kontrollera det innan användning. Vi kommer att erbjuda råd och hjälp för nykomlingar så mycket som möjligt, men kan inte acceptera returer för poster som har skadats genom felaktig användning, från kunder som inte kan anpassa sina modeller eller från kunder som inte helt kontrolleras sina modeller före användning.

12. Åldersgräns

Kom ihåg att de fjärrstyrda modeller som vi säljer är inte leksaker, rekommenderar vi att minimiåldern för alla våra modeller är 14 år gammal. Vi rekommenderar också att tillsyn ges till barn över denna åldersgrupp och under 18. Det är användarens ansvar att garantera säkerheten för människor och egendom runt dem när du lär dig använda dessa fordon.

13. Lithium Polymer batterier (LiPo, Li-Poly)

Brand kan orsakas av: "Överladdning" (fel laddare eller laddare inställning, obalanserad batteribelastning, laddare sotigt efter dålig strömförsörjning), laddar en skadad cell eller packa och kortslutning (inklusive krockskador).
Celler eller förpackningar kan skadas av: Over urladdning (kör för platt och / eller för varmt, urladdning en obalanserad batteribelastning), kortslutning och krockskador.

Laddning riktlinjer:

1. Ladda alltid på en yta som inte kan fatta eld lätt, betong, stål etc. .. Ladda inte på mattan, papper eller andra föremål som kan fatta eld lätt!

2. Aldrig över ladda ur ditt batteri. Vad innebär det?

Det betyder att när du märker ett strömavbrott (när du använder din helikopter), sluta! Omedelbart!

Det innebär också att koppla bort batteriet från helikoptern, även om du stänger av helikopter eller sändare och du lämnar den ansluten kommer det fortfarande ur riktigt långsamt. Verkligen långsamt för en dag är en hel del!

Om du över ansvarsfrihet och sedan ladda igen kan du uppleva pustande. Det är där cellerna sväller. Om det händer att du aldrig kan använda batteriet igen. Om du laddar ett uppblåst batteri sedan räkna med en brand!

 3. Använd rätt laddare.

4. Inte överladda batteriet. Alltid ställa in en timer och lämna inte batteriet laddas un deltog. Om du inte känner till laddningstiden för batteriet ring oss eller e-post oss innan du försöker ladda.

Lipo batterier är dyra och kan vara farligt så måste behandlas med omsorg, om du behöver hjälp med laddning maila mig oss eller ring oss.

 

14. Reparation

Om dina varor returneras under garanti, men har befunnits vara fria från tillverkningsfel då en offert kommer att levereras. Om du bestämmer dig för att du vill att vi ska göra reparationen åt dig vi bara ta ut en 166 kronor, 136 DKK, € 18 per timme arbetsmarknadsavgift (de flesta reparationer kan göras inom en timme), upp till 166 kronor, 136 DKK, 18 € retur porto avgift som är mycket mindre än den genomsnittliga modellen butiken (returportot är en uppskattning och kommer att beräknas beroende på objektet och destination)

Om du bestämmer dig för att du vill utföra arbetet ut själv så finns det ingen avgift för vår tid att inspektera och testa och du behöver bara täcka vår återkomst frakt avgift enligt ovan om du vill använda vår kurir.

15. Leverans

Vi behandla beställningar måndag-fredag (utom helgdagar)

Om ett paket vägras ELLER kuriren / posttjänster på nätet spårning visar att de har lämnat ett kort och därefter tillbaka paketet till oss som mottagaren har underlåtit att antingen (1) ordna omleverans eller (2) hämtar paketet från kuriren företagets depå, kommer ordern att annulleras och återbetalas när paketet levereras till våra lokaler. Under dessa omständigheter kommer ett avdrag göras från bidraget för kuriren företagets kostnad för både utgående paket och det återkomst till våra lokaler.

Modell Beställningar:

Din beställning kommer att levereras från oss samma dag må-fr om din beställning innan 13:00.

Kurirer används främst: DPD och UKmail

Europa - Transittider är vanligtvis 2-5 dagar för EU-paket - Tyskland 2-3 dagar, Nederländerna 2-3 dagar, Belgien 2-3 dagar, Rep Of Ireland 2-3 dagar, Frankrike 3-4 dagar, Spanien 4 - 5 dagar, Grekland 6-11 dagar, USA 5-8 dagar

Delar Beställningar:

Din beställning kommer att skickas från vårt lager inom 48 timmar av Royal Mail.

Order med högre värde kan skickas med bud eller Royal Mail tjänst som kräver en underskrift vid leverans

International Air Mail - Vi levererar över hela världen med Air Mail med hjälp av en Royal Mail International tecknat för service eller Royal Mail Airsure som kräver en underskrift vid leverans; leveransen är vanligtvis 3-5 arbetsdagar efter avsändandet som kan ta upp till 48 timmar.

Vi strävar efter att sänder alla objekt så fort som möjligt. Ibland under högtrafik beställningar kan ta längre tid att fartyg - vänligen acceptera vår ursäkt om så är fallet. Ytterligare kontroller bedrägeri kan behöva utföras och identiteter verifieras - det kan leda till förseningar i din beställning. Vi strävar efter att utföra dessa kontroller så snabbt och effektivt som möjligt. Tiden kan minskas genom att kontrollera e-post från Nitrotek LTD och leverera ett dagtid kontakt nummer med din beställning.

16. Saknade / försenade leveranser

Courier: Om du inte får leverans av den förväntade leveransdatum vänligen kontakta omedelbart kuriren kan kontaktas som misslyckade leveranser måste rapporteras inom 7 dagar efter vi skickar varorna.

I olyckliga fall går dina varor saknas då så snart du informerar oss kuriren kommer att kontaktas när kuriren bekräftar varor fattas, och det har rapporterats i rätt tid en fordran kommer att höjas och varorna blir då harmas över till dig.

Om varan bestridits som levereras, det är där kuriren säger att de har levererat och ha en signatur från adressaten för mottagande av dem, men du anger att du inte har haft dem sedan kuriren kommer inte ta upp en fordran tills de är nöjda varorna inte har levererats efter en utredning har genomförts. En del av denna undersökning är att intervjua leverans föraren, tyvärr i denna mycket ovanliga situation varorna kan inte harmas förrän kuriren väcker en fordran.

Royal Mail: Om du inte får leverans av den förväntade leveransdatum ta kontakt direkt så att ordning kan vara. I olyckliga fall dina varor försvinner Royal Mail kommer bara att ta upp en fordran efter 15 dagar har förflutit från dagen för avsändandet. Under denna period våra händer är bundna och vi måste helt enkelt vänta, som "försvunna" paket är ofta återlevereras eller returneras till avsändaren under denna tid. När detta har gått sedan om varorna fortfarande oförlösta din beställning kommer att skickas om.

Om varan bestridits som levereras, det är där Royal Mail säger att de har levererat och har en signatur från adressaten för mottagande av dem, men du anger att du inte har haft dem då de inte kommer att ta upp en fordran tills de är nöjda varorna har inte levererats efter en utredning har genomförts. En del av denna undersökning är att intervjua Postman, tyvärr i denna mycket ovanliga situation varorna kan inte harmas förrän Royal Mail väcker en fordran.

17. Skadade / Ofullständiga Leveranser
Om de varor du får är skadade måste omedelbart informera oss, om du inte kan få igenom på telefonen ska du maila oss genast så detta kan loggas och skador rapporteras till kuriren. Vi måste rapportera eventuella skador på kurirer inom 3 dagar från mottagandet eller en fordran kan inte höjas. Du har rätt till en rimlig möjlighet att undersöka varorna och vi skulle säga att detta är en rimlig tid för kunderna att ha kontrollerat sina varor för skador därför några rapporter om skador eller ofullständiga leveranser måste rapporteras inom 2 dagar efter mottagandet.

Vi accepterar inte mindre märken och skador på förpackningen som du får på grund av frakt och hantering som ett fel, men vi kommer om möjligt försök att ersätta den skadade förpackningar. Detta är på vårt omdöme.

Vi råder dig att om en kurir levererar ett paket till dig och du inte har tid att kontrollera varorna där och då för skador så ska du alltid logga för varorna som okontrollerat. Detta är inte ett nödvändigt krav som om du loggar utan att ange okontrollerat och sedan hitta skador på kontroll av de varor vi kan fortfarande göra ett påstående med kuriren om du låter oss veta inom en rimlig tid som anges ovan det bara gör saker vår slut mycket enklare i reklamationen om kunderna teckna varorna som okontrollerat så att kuriren inte hävda att varorna var utom i gott skick.

18. Vårt team

Vår personal är alla radiostyrda modell entusiaster och många lopp på en nationell nivå. Vår personal är mycket kunnig när det gäller våra produkter så om du stöter på problem eller har frågor hör gärna av dig.

19. Klagomål

Om du har några klagomål angående vår personal eller en tjänst som har lämnats vänligen maila oss

20. Bolaget

På grund av vår storlek, position och köpkraft vi har utmärkta relationer med tillverkare och som du kommer att ha garantier på alla de varor vi köper. Om en modell har ett tillverkningsfel då är vi täckta oss så har ingen anledning att partiskhet.

 

Nitrotek LTD är ett företag registrerat och med lokaler i England och regleras av engelsk lag.

De engelska domstolarna ska ha icke-exklusiv jurisdiktion över alla krav som härrör från eller i samband med dessa villkor eller till ett besök på vår hemsida men vi förbehåller oss rätten att väcka talan mot dig för brott mot dessa villkor i ditt bosättningsland eller något annan relevant land.

 

Nitrotek förbehåller oss rätten att ändra några priser eller information på vår webbplats

 

WEEE-förordningar:

The Waste Electrical and Electronic Equipment (WEEE) är nu brittisk lag. Lagstiftningen syftar till att producenterna betalar för insamling, behandling och återvinning av avfall från elektrisk utrustning. Reglerna innebär också att leverantörer av utrustning som kedjebutiker och internet återförsäljare måste ge konsumenterna möjlighet att lämna sitt avfall utrustning kostnadsfritt.

Mängden WEEE vi slänger ökar med cirka 5% per år, vilket gör den till den snabbast växande avfallsströmmen i Storbritannien.

• En stor del av Storbritanniens WEEE hamnar på deponi, där bly och andra gifter den innehåller kan orsaka mark-och vattenförorening. Detta kan ha en skadlig effekt på livsmiljöer, vilda djur och även människors hälsa.

• Många elektriska apparater som vi slänger kan repareras eller återvinnas. Återvinning objekt hjälper till att rädda våra natur ändliga resurser och minskar de miljö-och hälsorisker som är förknippade med att skicka elektriska varor till deponi också.

Distributörer av nya elektriska och elektroniska produkter (EEE) har en roll att spela för att minska den mängd WEEE som går in i deponier.

Nitrotek Ltd är skyldig enligt dessa föreskrifter för att erbjuda våra kunder gratis återtagande av deras WEEE på ett lika-för-lika-basis när de köper en ny elektrisk eller elektronisk produkt från oss.

Till exempel, om en kund köpte en ny radiostyrd bil från oss att vi skulle acceptera deras gamla radiostyrda bil och att den inte går in i en deponi genom att avyttra den på ett säkert sätt. Kunder måste gå sin WEEE post till oss inom 28 dagar från att köpa deras nya objekt.

Enligt WEEE-förordningarna bör alla nya elektriska produkter nu märkas med den överkorsade soptunnan som visas nedan:

 

Varor är märkta med denna symbol för att visa att de har tillverkats efter augusti 13, 2005, och bör separeras från vanligt hushållsavfall så att de kan återvinnas.

Enligt avfallsBatteri föreskrifter Nitrotek Ltd erbjuder nu ett ta tillbaka system för alla bärbara förbrukade batterier. Du kan returnera förbrukade batterier till våra affärslokaler i person (lägg inte upp).

Alternativt kan du hitta din lokala avfalls bärbara batterier återvinningsanläggning på www.recyclenow.co.uk

De flesta stormarknader och butiker som säljer batterier kommer att ha insamlingskärl för använda batterier, och en del rådhus, bibliotek eller skolor kan också ställa in insamlingsplatser. Slutanvändarna kan hitta butiker i sina närområden mer tillgängligt. asseras separat från vanligt hushållsavfall så att de kan återvinnas.

click here